مواد غذایی موثر در رژیم لاغری سالمندان

۳ بازديد
کاهش وزن سالمند
در صورتی که سالمندان قصد دارند وزن خود را کاهش دهند ، نیاز هست که کل کالری مصرفی خود را کم کنند و برای این کار خوردن بیشتر غذاهای کم کالری ، مانند میوه ها و سبزیجات خاص، راهی آسان برای رسیدن به این هدف است.
 
معرفی غذاهایی با کالری تقریبا صفر:
 
۱) کاهش وزن سالمند : سیب
سیب میوه ای است که ارزش تغذیه ای بالایی دارد و یکی از محبوب ترین میوه ها در کشورهای اروپایی می باشد. از آنجا که بدن سالمند باید برای هضم سیب ها انرژی بسوزاند، مقدار خالص کالری که توسط این میوه ارائه می شود کمتر از آن چیزی است که گزارش شده است.
 
۲) مارچوبه
مارچوبه گیاه گلداری است که در انواع سبز، سفید و بنفش عرضه می شود. همه انواع مارچوبه سالم هستند، اما مارچوبه بنفش دارای ترکیباتی به نام آنتی سیانین است که می تواند به جلوگیری از بیماری قلبی کمک کند.
 
یک فنجان مارچوبه فقط ۲۷ کالری دارد و غنی از ویتامین K و فولات است که به ترتیب ۷۰٪ و ۱۷٪ از میزان توصیه شده روزانه آنها را تشکیل می دهد
کلم بروکلی
کلم بروکلی یکی از مغذی ترین سبزیجات در این سیاره است. بروکلی یک عضو از خانواده سبزیجات چلیپایی است و ممکن است به مبارزه با سرطان کمک کند.
 
نکته: یک فنجان کلم بروکلی تنها ۳۱ کالری دارد و حاوی بیش از ۱۰۰ درصد از مقدار ویتامین C توصیه شده روزانه برای اغلب مردم می باشد.
۵) کاهش وزن سالمند : آبگوشت
انواع مختلفی از آبگوشت، از جمله آبگوشت مرغ، آبگوشت با گوشت گاو و آبگوشت سبزیجات وجود دارد. این می تواند به تنهایی خورده شود و یا به عنوان پایه ای برای سوپ و تاس کباب استفاده شود.
 
توجه : بسته به نوع آبگوشت، یک فنجان، یا حدود ۲۴۰ میلی لیتر از آن، معمولا حاوی ۷تا ۱۲ کالری می باشد.
۶) کلم بروکسل
جوانه های کلم بروکسل سبزیجات بسیار مغذی هستند. آنها شبیه کلم های کوچک هستند و می توانند خام یا پخته خورده شوند. مصرف جوانه های بروکسل به دلیل محتوای ویتامین C بالای آن، ممکن است از آسیب DNA جلوگیری کند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.